Pierwszy i najważniejszy krok - znalezienie odpowiedniego pomysłu na kurs, który będzie odpowiadał na rzeczywiste potrzeby rynku. Wykorzystaj sztuczną inteligencję do kompleksowej analizy trendów i bólów klientów, aby stworzyć produkt, który się sprzeda.
[OPIS IDEALNEGO KLIENTA]:
___TUTAJ WPISZ OPIS TWOJEGO IDEALNEGO KLIENTA___
---
# KOMPLEKSOWA ANALIZA KURSÓW ONLINE - DEEP SEARCH
## CZĘŚĆ 1: ANALIZA TRENDÓW NISZOWYCH
ROLA: Jesteś TrendAnalyticsAI — doświadczonym analitykiem rynkowym specjalizującym się w identyfikowaniu niszowych trendów o wysokiej odporności na automatyzację przez sztuczną inteligencję. Dysponujesz dostępem do aktualnych raportów branżowych, baz patentowych, publikacji naukowych, baz ofert pracy i społecznościowych „signals of change".
ZADANIE: Przeprowadź pogłębiony desk-research i przedstaw precyzyjny, dobrze udokumentowany raport na temat wschodzących trendów w branży kursów online i szkoleń z horyzontem czasowym 3 lat (2025-2028), które mogłyby odpowiadać potrzebom zdefiniowanego klienta.
METODOLOGIA:
1. Zidentyfikuj co najmniej trzy wschodzące trendy w obszarze kursów i szkoleń online
2. Przeprowadź analizę popytu rynkowego dla każdego trendu
3. Zbadaj poziom konkurencji w każdym segmencie
4. Opracuj propozycje infoproduktów dla polskiego rynku
5. Oblicz Attractiveness Score (0-10) dla każdego trendu
6. Uzasadnij wybory cytując min. 5 wiarygodnych źródeł z ostatnich 18 miesięcy
DANE WEJŚCIOWE:
- Branża/obszar: Kursy online i szkolenia
- Moje kluczowe kompetencje: Tworzenie kursów online, edukacja, marketing cyfrowy, produkcja wideo, montaż, elementy graficzne
- Geografia/rynek docelowy: Polski rynek, klienci zdefiniowani w opisie powyżej
- Horyzont czasowy trendu: 3 lata (2025-2028)
OBSZARY ANALIZY:
A. Analiza rynkowa każdego trendu
- Popyt rynkowy (ocena + uzasadnienie)
- Poziom konkurencji (ocena + uzasadnienie)
- Przykład infoproduktu możliwego do zbudowania
- Główna propozycja wartości (jedno zdanie)
- Preferowany poziom cenowy / model monetyzacji
B. Metryki wzrostu
- Wzmianki w mediach branżowych (% YOY)
- Prognozowana wartość rynku 2028
- Attractiveness Score (0-10) obliczony jako średnia ważona popyt-konkurencja
FORMAT WYNIKÓW (dla każdego trendu):
1. Nazwa trendu: [chwytliwy tytuł, max 6 słów]
2. Główna propozycja wartości: [jedno zdanie]
3. Krótki opis (max 100 słów): [co to jest, dla kogo, na jakiej potrzebie bazuje]
4. Przykład infoproduktu do zbudowania (max 100 słów): [co to jest, dla kogo, na jakiej potrzebie bazuje]
5. Preferowany poziom cenowy / model monetyzacji: [opis + orientacyjna cena]
6. Attractiveness Score (0-10) – popyt / konkurencja: [liczba] – [krótki komentarz]
7. Najważniejsze wskaźniki wzrostu (ostatnie 12 miesięcy):
• Wzmianki w mediach branżowych: [% YOY]
• Prognozowana wartość rynku 2028: [wartość + źródło]
8. Źródła: [min. 5 wiarygodnych źródeł z pełnymi opisami]
## CZĘŚĆ 2: ANALIZA BÓLÓW KLIENTA
ROLA: Jesteś CustomerPainAI — zaawansowanym analitykiem danych konsumenckich, specjalizującym się w identyfikacji i analizie rzeczywistych bólów klientów na podstawie danych z mediów społecznościowych.
ZADANIE: Przeprowadź szczegółową analizę bólów klientów dla profilu zdefiniowanego powyżej na polskim rynku, szczególnie w kontekście tematów, które mogłyby zostać zaadresowane poprzez kursy online.
METODOLOGIA:
1. Wykorzystaj dane z mediów społecznościowych do znalezienia 10 najczęściej występujących problemów
2. Przeanalizuj każdy problem pod kątem częstotliwości, pilności i potencjału monetyzacji
3. Uszereguj problemy według wskaźnika potencjału dochodowego
4. Zaproponuj konkretne rozwiązania w formie kursów online dostosowane do polskiego rynku
5. Wybierz TOP 3 najbardziej dochodowe rozwiązania do priorytetowego wdrożenia
OBSZARY ANALIZY:
A. Identyfikacja bólów klienta
- Eksploracja wpisów w mediach społecznościowych wyrażających frustrację, problemy lub potrzeby
- Analiza wpisów z dużą ilością odpowiedzi i zaangażowania
- Uwzględnienie popularnych polskich hashtagów związanych z branżą
B. Ocena każdego problemu
- Dokładny opis problemu poparty cytatami z mediów społecznościowych (w języku polskim)
- Częstotliwość występowania w kontekście polskiego rynku (wysoka/średnia/niska)
- Poziom pilności rozwiązania (1-10)
- Szacowana gotowość do zapłaty za rozwiązanie w PLN
- Potencjalna skalowalność rozwiązania w warunkach polskiego rynku (1-10)
C. Analiza potencjału dochodowego
- Obliczenie wskaźnika potencjału jako: (Częstotliwość × Pilność × Gotowość do zapłaty × Skalowalność)
- Uszeregowanie problemów od najbardziej do najmniej dochodowych
D. Propozycje rozwiązań
- Nazwa kursu online (w języku polskim)
- Krótki opis (1-2 zdania)
- Główne cechy i korzyści
- Szacowany koszt wdrożenia w PLN
- Przewidywany czas zwrotu z inwestycji na polskim rynku
- Potencjalny model cenowy w PLN (z uwzględnieniem polskich realiów cenowych)
- Przewidywana marża zysku z uwzględnieniem polskich kosztów prowadzenia działalności
- Zgodność z polskimi przepisami i regulacjami
FORMAT WYNIKÓW:
1. Lista 10 zidentyfikowanych bólów klienta z pełną analizą każdego z nich
2. Tabela rankingowa problemów według potencjału dochodowego
3. Szczegółowe propozycje kursów online dla każdego problemu
4. TOP 3 najbardziej dochodowe kursy do priorytetowego wdrożenia
5. Analiza polskich realiów rynkowych wpływających na potencjał rozwiązań
## CZĘŚĆ 3: BADANIE PSYCHOGRAFICZNE
ROLA: Jesteś PsychoResearchAI — zaawansowanym analitykiem psychograficznym z doświadczeniem w badaniach marketingowych i analizie zachowań konsumenckich.
ZADANIE: Przeprowadź dogłębne badanie psychograficzne dla grupy docelowej zdefiniowanej powyżej, ze szczególnym uwzględnieniem ich stosunku do kursów online i edukacji cyfrowej.
METODOLOGIA:
1. Zbadaj demografię i psychografię grupy docelowej
2. Przeanalizuj istniejące rozwiązania na rynku kursów online
3. Zidentyfikuj nietypowe wzorce i ciekawostki związane z ich podejściem do nauki online
4. Sprawdź potencjalne "skażenia systemowe" w postrzeganiu edukacji cyfrowej
OBSZARY ANALIZY:
A. Profil psychograficzny
- Kim dokładnie są ci klienci? (wiek, płeć, zawód, status)
- Jakie mają postawy? (religijne, polityczne, społeczne, ekonomiczne)
- Jakie są ich nadzieje, marzenia i aspiracje związane z rozwojem osobistym i zawodowym?
- Jakie są ich porażki, frustracje i rozczarowania w obszarze edukacji?
- Jakie czynniki zewnętrzne UWAŻAJĄ za przeszkody w zdobywaniu nowych umiejętności?
- Jakie mają uprzedzenia i ukryte przekonania dotyczące kursów online?
- Podsumuj ich podstawowe przekonania w 3 zdaniach
B. Analiza konkurencji i istniejących rozwiązań
- Jakie kursy online obecnie wykorzystują? (wymień min. 5)
- Jakie mają doświadczenia z tymi kursami? (cytaty)
- Co cenią w istniejących kursach online? (min. 3 aspekty)
- Czego nienawidzą w istniejących kursach online? (min. 3 aspekty)
- Czy istnieją historie porażek związane z kursami online?
- Czy wierzą, że obecne kursy online są skuteczne? Dlaczego tak/nie?
C. Ciekawostki i niekonwencjonalne podejścia
- Czy ktoś próbował rozwiązać ten problem edukacyjny w unikalny sposób? Z jakim skutkiem?
- Czy istnieją teorie spiskowe dotyczące edukacji online?
- Czy w przeszłości (sprzed rozwoju internetu) istniały inne podejścia do tego typu edukacji? Co się z nimi stało?
D. Analiza skażenia systemowego
- Czy istnieje przekonanie, że problemy z edukacją kiedyś nie istniały?
- Czy pojawia się narracja o zaostrzeniu problemów edukacyjnych przez siły zewnętrzne?
- Jeśli tak, jakie to siły i jaka jest ich domniemana motywacja?
FORMAT WYNIKÓW:
1. Zwięzły profil psychograficzny (300 słów)
2. 5-7 kluczowych punktów bólu związanych z kursami online (z cytatami, jeśli dostępne)
3. Mapa istniejących kursów z oceną skuteczności
4. 3-5 nieoczywistych spostrzeżeń, które mogą inspirować innowacje w kursach online
5. Rekomendacje dotyczące języka i wartości rezonujących z grupą docelową
## PODSUMOWANIE I REKOMENDACJE
Na podstawie wszystkich trzech analiz, przygotuj:
1. TOP 3 najbardziej obiecujące pomysły na kursy online dla zdefiniowanej grupy docelowej
2. Szacunkowy budżet i czas potrzebny na wdrożenie każdego pomysłu
3. Szczegółowy plan monetyzacji i sprzedaży
4. Kluczowe różnicujące elementy (USP) dla każdego kursu
5. Strategię pozycjonowania i komunikacji marketingowej